SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.3 número1A ATUALIDADE PEDAGÓGICA DA CONTROVÉRSIA HISTÓRICA SOBRE A VERDADEIRA DEFINIÇÃO DA "FORÇA DE UM CORPO" índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versão impressa ISSN 1415-2150versão On-line ISSN 1983-2117

Resumo

AGUIAR JR., Orlando. Conceptual (or cognitive) change in science education: critical review and new directions for research. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 2001, vol.3, n.1, pp.67-86. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21172001030106.

Moved by the challenge to consolidate and strength science education research we need to check critically the studies done in the last 20 years about "conceptual change". This review ranges over two complementary aspects: 1. what is the meaning and broadening of the changes in science learning? 2. What is the epistemological vector of these changes? Recognizing the diversity of approaches and theoretical frameworks used by researchers, this work points out central contributions and new challenges to researchers and science educators.

Palavras-chave : conceptual change; learning theories; constructivism..

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )