SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 número1AVALIAÇÃO, ENSINO E APRENDIZAGEM DE CIÊNCIASEXERCÍCIOS DE RACIOCÍNIO" EM TRÊS LINGUAGENS: ENSINO DE FÍSICA NAS SÉRIES INICIAIS índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versión impresa ISSN 1415-2150versión On-line ISSN 1983-2117

Resumen

EL-HANI, Charbel Nino  y  BIZZO, Nelio Marco Vincenzo. Forms of Constructivismo: Conceptual Change and Contextual Constructivism. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 2002, vol.4, n.1, pp.37-58. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21172002040104.

In Geelan's (1997) two-dimensional model of forms of constructivism, William Cobern's contextual constructivism is opposed to conceptual change pedagogy, which Geelan associates with personal constructivism. In this paper, we discuss the relationships between these two forms of constructivism, highlighting some consequences to science teaching.

Palabras clave : constructivism; conceptual change; contextual constructivism,; science teaching..

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )