SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 número1AVALIAÇÃO, ENSINO E APRENDIZAGEM DE CIÊNCIASEXERCÍCIOS DE RACIOCÍNIO" EM TRÊS LINGUAGENS: ENSINO DE FÍSICA NAS SÉRIES INICIAIS índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versão impressa ISSN 1415-2150versão On-line ISSN 1983-2117

Resumo

EL-HANI, Charbel Nino  e  BIZZO, Nelio Marco Vincenzo. Forms of Constructivismo: Conceptual Change and Contextual Constructivism. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 2002, vol.4, n.1, pp.37-58. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21172002040104.

In Geelan's (1997) two-dimensional model of forms of constructivism, William Cobern's contextual constructivism is opposed to conceptual change pedagogy, which Geelan associates with personal constructivism. In this paper, we discuss the relationships between these two forms of constructivism, highlighting some consequences to science teaching.

Palavras-chave : constructivism; conceptual change; contextual constructivism,; science teaching..

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )