SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.4 número2UMA PESQUISA SOBRE A PRÁTICA REFLEXIVA NA FORMAÇÃO INICIAL DE PROFESSORES DE FÍSICAConcepções, paradigmas e valores para o desenvolvimento sustentável índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versión impresa ISSN 1415-2150versión On-line ISSN 1983-2117

Resumen

OLIVEIRA, Bernardo Jefferson de  y  CONDE, Mauro Lúcio Leitão. THOMAS KUHN E A NOVA HISTORIOGRAFIA DA CIÊNCIA. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 2002, vol.4, n.2, pp.131-140. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21172002040205.

This article tries to show the Thomas Kuhn's critics to some conceptions of the contemporary historiography of science that became radical many of the positions formulated initially by Kuhn himself. It is still intended to show that the new orientation of Kuhn, starting from his critic to his successors, approaches him more of his initial influences, especially, Ludwig Wittgenstein and Ludwik Fleck.

Palabras clave : science historiography; scientific knowledge; Thomas Kuhn..

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )