SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.5 número2O MAPA ENQUANTO DISCURSO E O DISCURSO DO MAPA: ALGUMAS QUESTÕESA AUTO-EXCLUSÃO DOS ALUNOS DAS ESCOLAS PÚBLICAS ESTADUAIS DE BELO HORIZONTE NO VESTIBULAR DA UFMG índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versión impresa ISSN 1415-2150versión On-line ISSN 1983-2117

Resumen

MILLAR, Robin. TOWARDS A SCIENCE CURRICULUM FOR PUBLIC UNDERSTANDING. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 2003, vol.5, n.2, pp.139-154. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21172003050206.

Explores the reasons why science should be taught to all school students and what the science curriculum should look like. Discusses three aspects of an understanding of science: understanding of science content, understanding of the methods of inquiry used in science, and understanding of science as a social enterprise. (JRH)

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )