SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.5 número2O MAPA ENQUANTO DISCURSO E O DISCURSO DO MAPA: ALGUMAS QUESTÕESA AUTO-EXCLUSÃO DOS ALUNOS DAS ESCOLAS PÚBLICAS ESTADUAIS DE BELO HORIZONTE NO VESTIBULAR DA UFMG índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versão impressa ISSN 1415-2150versão On-line ISSN 1983-2117

Resumo

MILLAR, Robin. TOWARDS A SCIENCE CURRICULUM FOR PUBLIC UNDERSTANDING. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 2003, vol.5, n.2, pp.139-154. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21172003050206.

Explores the reasons why science should be taught to all school students and what the science curriculum should look like. Discusses three aspects of an understanding of science: understanding of science content, understanding of the methods of inquiry used in science, and understanding of science as a social enterprise. (JRH)

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )