SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número1ENSINO DE CIÊNCIAS E CULTURA LOCAL: UM ESTUDO A PARTIR DAS FALAS DE PROFESSORES DE UM CONTEXTO TEUTO-BRASILEIROO DISCURSO PEDAGÓGICO DE UM PROFESSOR E A ELABORAÇÃO DE CONHECIMENTOS CIENTÍFICOS índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versão impressa ISSN 1415-2150versão On-line ISSN 1983-2117

Resumo

GOUVEIA, Viviane de Paula; OLIVEIRA, Sheila Rodrigues  e  QUADROS, Ana Luiza de. SOME ENVIRONMENTAL QUESTIONS ABOUT CHEMISTRY EDUCATION: WHAT THE STUDENTS THINK. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 2009, vol.11, n.1, pp.38-54. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21172009110104.

The major goal of our research is the investigation of the perception of high school students in four schools in Belo Horizonte about environmental impacts. It was observed that even after high school conclusion, it is hard to explain the environmental impacts showed by usual national media. After data analysis, it was noticed that non-scientific point of view predominates in the students.

Palavras-chave : Environmental impact; chemistry education; learning..

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )