SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número2INTERLOCUÇÕES POSSÍVEIS ENTRE LINGUAGEM E APROPRIAÇÃO DE CONCEITOS CIENTÍFICOS NA PERSPECTIVA DE UMA ESTRATÉGIA DE MODELAGEM PARA A ENERGIA ENVOLVIDA NAS TRANSFORMAÇÕES QUÍMICAS índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versión impresa ISSN 1415-2150versión On-line ISSN 1983-2117

Resumen

SA, Luciana Passos  y  QUEIROZ, Salete Linhares. ARGUMENTATION IN SCIENCE EDUCATION: BRAZILIAN CONTEXT. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 2011, vol.13, n.2, pp.13-30. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21172011130202.

In this very article, the Brazilian academic production on argu mentation in Science Education is discussed. Therefore, studies present ed at Encontros Nacionais de Pesquisa em Educação em Ciências (ENPECs - Brazilian Meetings for Research in Science Education) and published in Brazilian journals on Education and Science Education were investigated. This literature was reviewed comprising the following aspects: year of presentation, Brazilian geographic region and institution of production, school level and thematic focus of the study.

Palabras clave : argumentation; literature review; science education..

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )