SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número2INTERLOCUÇÕES POSSÍVEIS ENTRE LINGUAGEM E APROPRIAÇÃO DE CONCEITOS CIENTÍFICOS NA PERSPECTIVA DE UMA ESTRATÉGIA DE MODELAGEM PARA A ENERGIA ENVOLVIDA NAS TRANSFORMAÇÕES QUÍMICAS índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versão impressa ISSN 1415-2150versão On-line ISSN 1983-2117

Resumo

SA, Luciana Passos  e  QUEIROZ, Salete Linhares. ARGUMENTATION IN SCIENCE EDUCATION: BRAZILIAN CONTEXT. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 2011, vol.13, n.2, pp.13-30. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21172011130202.

In this very article, the Brazilian academic production on argu mentation in Science Education is discussed. Therefore, studies present ed at Encontros Nacionais de Pesquisa em Educação em Ciências (ENPECs - Brazilian Meetings for Research in Science Education) and published in Brazilian journals on Education and Science Education were investigated. This literature was reviewed comprising the following aspects: year of presentation, Brazilian geographic region and institution of production, school level and thematic focus of the study.

Palavras-chave : argumentation; literature review; science education..

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )