SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número3Interação entre música e tecnologia para o ensino de Biologia: uma experiência utilizando a web-rádioTecnologias da informação e comunicação e qualidade da educação na perspectiva de uma professora de Ciências índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versión impresa ISSN 1415-2150versión On-line ISSN 1983-2117

Resumen

SASSERON, Lúcia Helena  y  CARVALHO, Anna Maria Pessoa de. An analysis of theoretical frameworks about argument structure for argumentation studies in science education. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 2011, vol.13, n.3, pp.243-262. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21172011133243.

From a brief overview of research studies using argumentation as an analysis tool of science discussions in classrooms, we examine the theoretical assumptions that underlie such studies and their importance for understanding the process of building up scientific knowledge. Limits and possibilities of the frameworks used in these studies emerged from this brief overview. Then, we present our criticisms and build our alternative proposal for the study of argumentation where, in addition to the structure and quality of the final product, the argumentation process and the multiple and continued interactions that promote argument construction are also considered.

Palabras clave : Argumentation; Science Education; Research Methodology.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )