SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1PARADIGMAS EMERGENTES, CONHECIMENTO E MEIO AMBIENTEREFLEXOS DAS NORMATIVAS LEGAIS SOBRE FORMAÇAO DE PROFESSORES DA EDUCAÇAO BÁSICA EM CONFIGURAÇÕES CURRICULARES DE CURSOS DE LICENCIATURA EM QUÍMICA E FORMAÇAO DA IDENTIDADE PROFISSIONAL DOCENTE1 índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versão impressa ISSN 1415-2150versão On-line ISSN 1983-2117

Resumo

BUTY;, Christian; BADREDDINE;, Zeynab  e  REGNIER., Jean-Claude. SCIENCE EDUCATION AND CLASSROOM INTERACTION: SOME DIRECTIONS FOR A DYNAMIC ANALYSIS. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 2012, vol.14, n.1, pp.147-165. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21172013140109.

This paper is grounded upon the following idea: analysing classroom situations makes it necessary to combine a set of four parameters, in order to sort out their complexity and their richness. These parameters are the epistemological aspects in the discourse, the form of the representations, the kind of discursive in teractions, the kind of engagement of the participants in the situation. Methodologi cal tools are proposed for articulating the various aspects. A particular situation is analysed, as an example, in accordance with the four dimensions.

Palavras-chave : Analysis of classroom situations; complexity; methodology..

        · resumo em Português | Francês     · texto em Francês     · Francês ( pdf )