SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número1TENDÊNCIAS PARA O ENSINO DE QUÍMICA: O CASO DA INTERDISCIPLINARIDADE NOS PROJETOS PEDAGÓGICOS DAS LICENCIATURAS EM QUÍMICA EM GOIÁSFUNDAMENTOS TEÓRICOS DO PROCESSO DE FORMAÇÃO DE CONCEITOS E SUAS IMPLICAÇÕES PARA O ENSINO E APRENDIZAGEM DE QUÍMICA índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versão impressa ISSN 1415-2150versão On-line ISSN 1983-2117

Resumo

LIMA, Analice de Almeida  e  NUNEZ, Isauro Beltrán. THE SOLUBILITY OF IONIC COMPOUNDS: HOW UNDERGRADUATE CHEMISTRY STUDENTS EXPLAIN THE BEHAVIOR OF SILVER CHLORIDE?. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 2012, vol.14, n.1, pp.257-269. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21172012140117.

This study aimed to analyze whether future Chemistry teachers make use of a theoretical model of chemical bonding to explain the solubility of a chemi cal compound. The investigation was performed during a period of three years with 55 students from the UFRN Chemistry education program, using as a research tool a questionnaire with open questions. Data analysis revealed that the ionic bonding model was not used adequately to explain the behavior of a particular ionic com pound, revealing limitations in the knowledge related to this subject in the investi gated group. The results highlight the importance of fostering discussions during the initial teacher education about the different knowledges that will be part of their teaching practice.

Palavras-chave : Models; initial teacher education; chemical bonds..

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )