SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número3O CARAMUJO AFRICANO EM CONTEXTO ESCOLAR: AS PERCEPÇÕES DE ESTUDANTES DO ENSINO FUNDAMENTAL E O ESTUDO DA HELMINTOFAUNA ASSOCIADA AO CARAMUJO EM BARRA DO PIRAÍ (RJ)INFORMÁTICA NA EDUCAÇÃO MATEMÁTICA E CIENTÍFICA DOS ANOS INICIAIS DE ESCOLARIDADE: UM ESTUDO SOBRE AS PESQUISAS DA ÁREA ENSINO DE CIÊNCIAS E MATEMÁTICA índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versão impressa ISSN 1415-2150versão On-line ISSN 1983-2117

Resumo

BOSS, Sergio Luiz Bragatto; MIANUTTI, João  e  CALUZI, João José. INSERTION OF PHYSICS CONCEPTS AND EXPERIMENTS IN THE EARLY GRADES OF ELEMENTARY SCHOOL: AN ANALYSIS IN THE LIGHT OF VIGOTSKI'S THEORY. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 2012, vol.14, n.3, pp.289-312. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21172012140318.

In this paper, we analyze the educational importance of teaching Physics in the early grades of elementary school from a teaching experience with students of 5th grade, using five experiments on electricity and magnetism. The theoretical framework used was the socio-historical psychology, especially Vigotski's studies on concept formation. It can be stated that the teaching of Physics and the use of experimental activities in the early grades cannot be simply associated to the teaching of certain scientific concepts, but should be explored bearing in mind the child's development.

Palavras-chave : Experiments of physics; elementary school; Vigotski..

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )