SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número2A alfabetização científica na educação de jovens e adultos em atividades baseadas no programa "mão na massa"O ENREDO DA EXPERIMENTAÇÃO NO LIVRO DIDÁTICO: CONSTRUÇÃO DE CONHECIMENTOS OU REPRODUÇÃO DE TEORIAS E VERDADES CIENTÍFICAS? índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versão impressa ISSN 1415-2150versão On-line ISSN 1983-2117

Resumo

VILANOVA, Rita. CITIZENSHIP DISCURSES AND SCIENCE EDUCATION IN SCHOOL TEXTBOOKS. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 2013, vol.15, n.2, pp.141-154. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21172013150209.

This paper presents the results of an investigation that aimed to identify the meanings of citizenship in school science textbooks. For that, some models that articulate science and citizenship in dialogue with notions from contemporary political philosophy were employed as a reference to our analysis. Our results point to a coexistence of different citizenship discourses in the texts, reflecting the tensions between established ideological and material resources and the transformation proposals in science education.

Palavras-chave : Science textbooks; citizenship; discourses..

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )