SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.15 número3PERCEPÇÃO DE PROFESSORES DO ENSINO BÁSICO EM RELAÇÃO AS SUAS PRÁTICAS EDUCATIVAS SOBRE LEISHMANIOSES: UM ESTUDO EM ÁREA ENDÊMICA DE MINAS GERAISA QUALIDADE DO ENSINO DE CIÊNCIAS NA VOZ DE PROFESSORES DA EDUCAÇÃO PROFISSIONAL TÉCNICA DE NÍVEL MÉDIO índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versão impressa ISSN 1415-2150versão On-line ISSN 1983-2117

Resumo

LEMOS, Pablo Santana  e  SA, Luciana Passos. EVALUATION OF LEARNING IN THE CONCEPTION OF TEACHERS OF CHEMISTRY HIGH SCHOOL. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 2013, vol.15, n.3, pp.53-71. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21172013150304.

The assessment of learning has been identified as a subject rarely discussed in training courses for teachers, bringing consequences for its effectiveness in the context of the classroom. Thus, in the present work, we seek to investigate how the assessment is understood by teachers of high school chemistry in public schools in the South of Bahia. For data analysis we resort to several studies that discuss the practice of evaluation in schools. Overall, the results point to the existence of misconceptions about the evaluative action and the need to improve the training of high school teachers.

Palavras-chave : Evaluation; Chemistry Teaching; High School..

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )