SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número3PROMOVENDO A ALFABETIZAÇÃO CIENTÍFICA POR MEIO DE ENSINO INVESTIGATIVO NO ENSINO MÉDIO DE QUÍMICA: CONTRIBUIÇÕES PARA A FORMAÇÃO INICIAL DOCENTEIMAGENS E DESENHOS INFANTIS NOS PROCESSOS DE CONSTRUÇÃO DE SENTIDOS EM UMA SEQUÊNCIA DE ENSINO SOBRE CICLO DA ÁGUA índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versão impressa ISSN 1415-2150versão On-line ISSN 1983-2117

Resumo

BORTOLETTO-SANTOS, Rita de Cássia  e  PIERSON, Alice Helena Campos. SCIENCE TEACHER'S REACTIONS TO THE NEW CURRICULUM IMPLEMENTATION IN SÃO PAULO'S STATE PUBLIC SCHOOL SYSTEM. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 2015, vol.17, n.3, pp.585-605. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21172015170303.

This research conducted from 2009 to 2013 aimed to investigate how science teachers of the public school's state system in São Paulo reacted to the implementation of a new curriculum proposal for elementary school. We adopted a qualitative approach in the research development, conducting semi-structured interviews analyzed from the content analysis perspective, trying to give voice to the curriculum´s agents, and from Sacristan's ideas, particularly regarding relationship between formal curriculum and teachers' actions. In this article, teachers' reactionstothe new proposal are presented and their positions are analyzed, beingfavorable; unfavorable; orpragmatic.

Palavras-chave : Curriculum; Teacher'seducation; Publicpolicies..

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )