SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número1COMPETÊNCIAS E FORMAÇÃO DE DOCENTES DOS ANOS INICIAIS PARA A EDUCAÇÃO CIENTÍFICATEORIA ATOR-REDE, LITERATURA E EDUCAÇÃO EM CIÊNCIAS: UMA PROPOSTA DE MATERIALIZAÇÃO DA REDE SOCIOTÉCNICA EM SALA DE AULA índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versão impressa ISSN 1415-2150versão On-line ISSN 1983-2117

Resumo

GOMES, Isabel  e  CAZELLI, Sibele. SCIENCE MUSEUM MEDIATORS' EDUCATION: KNOWLEDGE AND PRACTICES. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 2016, vol.18, n.1, pp.23-46. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21172016180102.

Despite the frequent use of human mediation in science museums, there is little investment in training professionals for the role. The present work analyzes mediatortraining in two science museums by understanding the knowledge comprehension mobilized in these processes. Data collection consisted of training courses for mediators' observation, interviews with professionals working in the studied processes and self-administered questionnaires with mediators. The mediator training included courses organized by the museums in question, but also prior academic training, practice and dialogue among mediators. The processes studied involved disciplinary, training and experience knowledge, with different emphasis in each case.

Palavras-chave : Science museums; Informal science education; Mediation; Mediator training..

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )