SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19Os sistemas de avaliação em larga escala e seus resultados: o PISA e suas possíveis implicações para o ensino de ciênciasReflexões de um grupo de professores acerca do melhoramento genético humano a partir de discussões de textos de divulgação científica índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versão impressa ISSN 1415-2150versão On-line ISSN 1983-2117

Resumo

FERREIRA, Maíra da Silva Navarro  e  SILVA, Edson Pereira da. Bean bag’ type games in evolution classes. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 2017, vol.19, pp.379-400. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21172017190112.

The paper describes the use of didactic games based on “Bean Bag Genetics” for the teaching of the evolutionary theory in undergraduate classes from a Brazilian state university. These games are in line with teaching proposals based on active methodologies, in which the students make questions and test predictions through data generation and its findings. Results have shown good receptivity of the students to the games. Regarding the learning process, the “Bean Bag” games seem to have contributed to overcome problems related to mathematical aspects of population genetics, reformulation of preconceptions, and to put the abstract aspects of the evolutionary theory in a more concrete form. Thus, it was possible to conclude that these games can become an additional tool to the teaching of the evolutionary theory.

Palavras-chave : Didactic Games; Teaching Evolution; Population Genetics.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )