SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22COOPERAÇÃO LATINO-AMERICANA PARA A FORMAÇÃO DE PROFESSORES DE CIÊNCIASA ABORDAGEM SOCIOAMBIENTAL NA EDUCAÇÃO EM CIÊNCIAS COMO CAMINHO PARA A CONSTRUÇÃO DA CIDADANIA NA SOCIEDADE DE RISCO índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versão impressa ISSN 1415-2150versão On-line ISSN 1983-2117

Resumo

FREITAS, MARINA DE; HEIDEMANN, LEONARDO ALBUQUERQUE  e  ARAUJO, IVES SOLANO. SCIENCE EDUCATION IN THE PERSPECTIVE OF THE KNOWLEDGE SOCIETY THEORY OF NICO STEHR. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 2020, vol.22, e19224.  Epub 21-Nov-2020. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/21172020210133.

The STS Approach has been focused on the studies implications about the relations between Science, Technology, and Society (STS) on science teaching. From this perspective, education should be based on a view of science as a social process, assuming that scientific and technological development is not neutral. The purpose of this article is to present the Knowledge Society Theory, in the sense of sociologist Nico Stehr, as a possible theoretical framework for the sociological analysis of the role of knowledge in modern societies, and present the potentialities of his theory for science education.

Palavras-chave : STS; Science Education; Knowledge Society.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )