SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23A FORMAÇÃO DE PROFESSORES EM EDUCAÇÃO AMBIENTAL: REFLEXÕES A PARTIR DA ANÁLISE INTEGRATIVA DE PUBLICAÇÕES CIENTÍFICAS EM LÍNGUA INGLESAReflexões sobre o engajamento de estudantes no Ensino Remoto Emergencial índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versão impressa ISSN 1415-2150versão On-line ISSN 1983-2117

Resumo

SILVA, Maíra batistoni e  e  SASSERON, Lúcia helena. SCIENTIFIC LITERACY AND DOMAINS OF SCIENTIFIC KNOWLEDGE: PROPOSITIONS FOR A FORMATIVE PERSPECTIVE COMMITTED TO SOCIAL TRANSFORMATION. Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. [online]. 2021, vol.23, e34674.  Epub 20-Nov-2021. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21172021230129.

Since the 1950’s, Science Education research area has been discussing and incorporating new purposes to Scientific Literacy (SL). Currently, a formative perspective has been proposed for SL committed to social transformation. From that, the ideas already consolidated in the literature on Structuring Axes (SA) were considered taking into account the domains of scientific knowledge: conceptual, epistemic, material and social. We understand that it could be a theoretical framework for Science Education. From the perspective of the SL presented, we detect the complexity of the second SA, as it encompasses the different domains of knowledge. za de la Ciencia; Ejes Estructurantes; Práctica social.

Palavras-chave : Science Teaching; Structuring Axes; Social practice.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )