SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número64FORMAÇÃO DOCENTE DIGITAL: UMA PROPOSTA PARA A CRIAÇÃO DE NOVAS POSSIBILIDADES DE ENSINAR E APRENDERO USO DAS TECNOLOGIAS DIGITAIS DE INFORMAÇÃO E COMUNICAÇÃO E DAS MÍDIAS NA EDUCAÇÃO NA SOCIEDADE CONTEMPORÂNEA E SUAS INFLUÊNCIAS NO ENSINO JURÍDICO índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Eccos Revista Científica

versão impressa ISSN 1517-1949versão On-line ISSN 1983-9278

Resumo

FERNANDES, Aleksandra Nogueira de Oliveira; FERNANDES, Stenio de Brito  e  PAIVA, Marlúcia Menezes de. THE HISTORY OF EDUCATION AS A RESEARCH FIELD IN BRAZIL: A HISTORIOGRAPHY OF BRAZILIAN EDUCATION. Eccos Rev. Cient. [online]. 2023, n.64, e22717.  Epub 12-Fev-2024. ISSN 1983-9278.  https://doi.org/10.5585/eccos.n64.22717.

The study aims to analyze the constitution of the History of Education as a research field. This densification was due to the proliferation of Graduate Programs in Education from the 1970s onwards, of Study Groups linked to this area, as well as scientific events, which have been establishing themselves as vehicles for disseminating the debates and discussions held, directly or indirectly, among the members of the interpretive community of the History of Brazilian Education. The investigation has a qualitative approach and used bibliographic and historical research as sources. The results highlight the recognition and consolidation of this field of study.

Palavras-chave : history of education; research field; historiography..

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )