SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número67A FORMAÇÃO CONTINUADA EM SERVIÇO DE PROFESSORES DE UM MUNICÍPIO DO TRIÂNGULO MINEIROENSINO DA MATEMÁTICA NO SÉCULO XXI: D’AMBROSIO E A MEDIAÇÃO PELO DIGITAL índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Eccos Revista Científica

versão impressa ISSN 1517-1949versão On-line ISSN 1983-9278

Resumo

ZILIO, Talize; WESCHENFELDER, Gelson  e  MUGGE, Ernani. THE POSSIBLE CONTRIBUTIONS OF THE STORIES IN COMICS IN THE ACQUISITION OF THE ENGLISH LANGUAGE. Eccos Rev. Cient. [online]. 2023, n.67, e24314.  Epub 19-Fev-2024. ISSN 1983-9278.  https://doi.org/10.5585/eccos.n67.24314.

This article, of a qualitative nature, studies the possible contributions of comics in the English Language acquisition. Aiming to show how teaching with English language comics can contribute to the improvement of language learning. For this, we contemplate the concept of storytelling (XAVIER, 2015) and theories of significant learning with Ausubel (1968), Rogers (1971), observing the theoretical field related to the comics by Eisner (2010), McCloud (1995), Vergueiro (2012) and other authors.

Palavras-chave : teaching and learning; english language; comics..

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )