SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.34 número03Favorecer-se outro. Corpo e filosofia em contato improvisaçãoJohn Dewey e a educação como “reconstrução da experiência”: um possível diálogo com a educação contemporânea índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação UFSM

versão On-line ISSN 1984-6444

Resumo

FENSTERSEIFER, Paulo Evaldo. Ética e educação: reflexões acerca da docência. Educação. Santa Maria [online]. 2009, vol.34, n.03, pp.559-572. ISSN 1984-6444.

This text focuses on the links between ethics and education, especially in relation to teaching practice. It is based on a position which recognizes the need for an ethical-moral reference to reconfigure the human world. It recognizes, though, the historical character of that reference. This position implies the necessity of making decisions in the face of the new configurations which are posed by contemporary life, in which the educational field can assume great relevance, if it allows the practice of criticism within the limits of school’s republican character.

Palavras-chave : Ethics; Education; Teaching Practice.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )