SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número01Entre o “gostar” de estar na escola e a invisibilidade juvenil: um estudo sobre jovens estudantes de Santa Maria, RSJovens no Rio de Janeiro: percursos, inseguranças e riscos índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação UFSM

versão On-line ISSN 1984-6444

Resumo

MOLINA GALVAN, Dolo. Hacer presente el saber de las maestras: prácticas educativas que crean y recrean la vida en las aulas. Educação. Santa Maria [online]. 2011, vol.36, n.01, pp.95-105. ISSN 1984-6444.

This text recovers and reflects on some educational performances developed by teachers as related to pedagogical renewal, which can stand as living examples of the experience of initial and permanent teachers’ training. The aim is to recover and visualize everything which is present and working positively at schools to learn from, and also to face the dangers and under-achievements in which those performances may be trapped, in order to keep open the way to desire and questioning.

Palavras-chave : Genealogy; Female Authority; Knowledge from Experience.

        · resumo em Espanhol     · texto em Espanhol     · Espanhol ( pdf )