SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número03Performance e educação: configurações parateatrais da docênciaA performance da oralidade docente índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação UFSM

versão On-line ISSN 1984-6444

Resumo

HARTMANN, Luciana. Interfaces entre a pedagogia do teatro e os estudos da performance. Educação. Santa Maria [online]. 2014, vol.39, n.03, pp.515-527. ISSN 1984-6444.

This paper proposes the debate about contact points between the new terminology used in the in theater teaching-learning process, the Theatre Pedagogy, and the Performance Studies. Based on an analysis of the Brazilian National Curriculum Parameters (PCN Art I and II) and the historical-critical perspectives brought by some of the leading Brazilian researchers who has been dedicated to this issue, we seek to reflect on the contributions that the Performance Studies can bring to the field of Theatre Pedagogy.

Palavras-chave : Theatre Pedagogy; Performance; Art-Education.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )