SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número03Programas de formação inicial de professores: um estudo de caso sobre o Pibid no Distrito FederalA participação das famílias como uma política educativa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação UFSM

versión On-line ISSN 1984-6444

Resumen

ROSSI, Rafael; FURLANETTI, Maria Peregrina de Fatima Rotta; FERRAZ, Cleiton Aparecido  y  FERRATO, Elen Rosana. Educação do campo e juventude: problematizações a partir da conflitualidade. Educação. Santa Maria [online]. 2014, vol.39, n.03, pp.605-615. ISSN 1984-6444.

Through this paper we question the need for discussion of the agrarian question conflictualities with the youth field. This need is justified because of two arguments: the continuous recognition and collective union and educational principle in mobilization and peasant resistance and also the act permanent researcher in knowing the peasant reality in an effort to promote the effective field of educational research. Therefore, we need to understand the concept of conflict and field education as a practice intrinsic to educational research in the field.

Palabras clave : Youth; Conflict; Field Education.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )