SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.39 número03Animalidade, moral e subjetivação: pelo reconhecimento da alteridade para além do outro-humano“Professora, vem ver! O Paulo vai ter neném!”: gênero, sexualidade e formação de professores/as índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação UFSM

versão On-line ISSN 1984-6444

Resumo

MORAES, Marco Antonio de. A formação de licenciados em Ciências Agrícolas/Agrárias: o conhecimento e suas conexões. Educação. Santa Maria [online]. 2014, vol.39, n.03, pp.641-651. ISSN 1984-6444.

This work aims to identify the training profiles of graduates in Agricultural Sciences and objectives of the courses that form these professionals in Brazil. In this exploratory study, data were collected via the Internet in the MEC and Institutions of Higher Education website. The profile usually proposed in teacher education in Agricultural Sciences is broad, with expertise in different fields of Agricultural Sciences with economic purposes, but with attention to socio-political and cultural gifts in the Brazilian countryside. Realizes the intention to train graduates who meet certain aspects or regional demands and who are prepared to the issues of today. And concern with developing some important skills in the training of professionals who will work in education.

Palavras-chave : Vocational Training; Agricultural Science; Knowledge.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )