SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.40 número1Didáctica filosófica, didáctica aleatoria de la filosofíaO ensino de filosofia como "questão clássica"na tradição do pensamento filosófico índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação UFSM

versão On-line ISSN 1984-6444

Resumo

PEREIRA, Marinê de Souza  e  VELASCO, Patricia Del Nero. Teaching practices and teacher training:notes on the experience of UFABC's Philosophy course. Educação. Santa Maria [online]. 2015, vol.40, n.1, pp.37-51. ISSN 1984-6444.  https://doi.org/10.5902/1984644415967.

This article aims to reflect on the conception of teaching practice as an experience of teacher training. It begins with a series of questions about the philosophy as a school subject; discusses the idea of practice as a curriculum component, questioning some possible interpretations; finally, presents the proposal of UFABC's Philosophy course, analyzing how the five modules of practical teaching constitute in spaces of formative experience of teachers.

Palavras-chave : Teaching Practice; Teacher Training; Philosophy Course.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )