SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 issue1The production on women education in the education of young people and adultsPopular education and social movements in Latin America: the challenge of citizen participation author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Educação UFSM

Print version ISSN 0101-9031On-line version ISSN 1984-6444

Abstract

EUGENIO, Benedito. Práticas curriculares em uma escola de ensino médio no estado da Bahia. Educação. Santa Maria [online]. 2017, vol.42, n.1, pp.57-71. ISSN 1984-6444.  https://doi.org/10.5902/1984644421950.

O texto apresenta os resultados de uma pesquisa etnográfica realizada em uma escola de ensino médio, que objetivou analisar como ocorre o processo de recontextualização de uma política curricular. Os dados são discutidos tomando como base alguns conceitos propostos pelo so ciólogo Basil Bernstein e apontam as contribuições desse autor para o entendimento da prática pedagógica no interior da sala de aula.

Keywords : Currículo; Ensino Médio; Etnografia; Basil Bernstein.

        · abstract in English     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )