SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.42 número1A produção sobre a educação da mulher na educação de jovens e adultosEducação popular e movimentos sociais na América Latina: o desafio da participação cidadã índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação UFSM

versión impresa ISSN 0101-9031versión On-line ISSN 1984-6444

Resumen

EUGENIO, Benedito. Curricular practices in a high school in the State of Bahia. Educação. Santa Maria [online]. 2017, vol.42, n.1, pp.57-71. ISSN 1984-6444.  https://doi.org/10.5902/1984644421950.

The paper presents the results of an ethnographic study in a high school, which aimed to analyze how is the process of recontextualization of a curriculum policy. The data are discussed on the basis in some concepts proposed by sociologist Basil Bernstein and point out the contributions of this author for understanding the pedagogical practice within the classroom.

Palabras clave : Curriculum; Middle School; Ethnography; Basil Bernstein.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )