SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.06 número03Tendências de produção científica em arte-educação e a proposta triangular de ensinoA perspectiva panóptica dos ambientes virtuais de aprendizagem: as estratégias técnicas e pedagógicas para o acompanhamento/controle dos alunos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Contrapontos

versión On-line ISSN 1984-7114

Resumen

ABREU, Léia Soares de. A atuação do professor coordenador diante dos conflitos na escola pública. Contrapontos [online]. 2006, vol.06, n.03, pp.435-440. ISSN 1984-7114.

This work presents the conclusions of a study which culminated in a dissertation for the Master’s Degree in Education, defended in 2006. It focuses on the practice of a female coordinator-teacher’s performance when dealing with conflicts in the day-today life of a public school on the outskirts of São Paulo. The situations analyzed reveal the importance of investing in teacher education and guaranteeing their autonomy to resolve conflicts in their teaching practice.

Palabras clave : Coordinator Teacher; Conflicts; School Team.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )