SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.08 número03Pode alguém ser um educador sem ser opressor? Reflexões acerca da ética e da pedagogia críticaGestão escolar e combate à violência: uma articulação necessária índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Contrapontos

versão On-line ISSN 1984-7114

Resumo

AMORIM NETO, Roque do Carmo. Sobre formação de professores e o desafio da ética e da moral. Contrapontos [online]. 2008, vol.08, n.03, pp.475-488. ISSN 1984-7114.

Firstly, this article gives a descriptive overview of the consequences of ethical relativism and moral decline, from both social and philosophical perspectives. Secondly, based on the definition of ethics and moral of Yves de La Taille, it presents some possible inferences on the concept of ethics, present in the National Curricular Guidelines for Graduate courses in Pedagogy. Finally it presents some perspectives on the role of ethical and moral discussion in the Education, focusing, more specially, on its role in teacher training.

Palavras-chave : Ethics; Initial Teaching Training; Morality.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )