SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2Socialização escolar, educação não escolar e (CON)formação de sujeitosCaracterísticas pessoais do professor que favorecem a inclusão escolar de alunos com necessidades educacionais especiais índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Contrapontos

versão On-line ISSN 1984-7114

Resumo

HARDT, Lúcia Schneider  e  ARRIAS, Neide Martins. Searching for fertile thingin through the act of writing: a task for pedagogic coordinators of basic education. Contrapontos [online]. 2014, vol.14, n.2, pp.353-366. ISSN 1984-7114.  https://doi.org/10.14210/contrapontos.v14n2.p353-366.

This article analyzes the phases of a Specialization course on Pedagogic coordination: the production of an academic article, as a necessary task for the course conclusion. A weakness verified in the production of articles reveals difficulties related to authorship, density in the treatment of concepts and insecurity in respect to writing. A paradox can be seen: on one hand, we find the well-prepared Professional, enabled to teach and write; on the other hand, we see an insecure and fragile person, when faced with the challenge of writing their own text.

Palavras-chave : Basic Education; Formation; Textual Production.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )