SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.14 número2Características pessoais do professor que favorecem a inclusão escolar de alunos com necessidades educacionais especiais índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Contrapontos

versão On-line ISSN 1984-7114

Resumo

ALTMICKS, Alfons Heinrich. Main research paradigms for the area of education in Brazil. Contrapontos [online]. 2014, vol.14, n.2, pp.384-397. ISSN 1984-7114.  https://doi.org/10.14210/contrapontos.v14n2.p384-397.

This article aims to provide the rudiments of the main paradigmatic axes used in Brazilian research in education, specifically in terms of their methodological implications. The tone adopted was purposely didactic, because it is still necessary to circumscribe the epistemological discourse to the level of knowledge pertaining to the wealth of resources in Pedagogy and Licentiate degree.

Palavras-chave : Epistemology; Methodology; Paradigm; Education.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )