SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número2DA FINANCEIRIZAÇÃO DA EDUCAÇÃO: QUEM EDUCA O EDUCADOR?A EDUCAÇÃO PRIMÁRIA RURAL EM PELOTAS-RS (1932-46): PROMISCUIDADE ENTRE O SETOR PÚBLICO E PRIVADO índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Contrapontos

versão On-line ISSN 1984-7114

Resumo

CAETANO, Maria Raquel. THE NATIONAL CURRICULAR COMMON BASE AND THE SUBJECTS THAT GUIDE BRAZILIAN EDUCATIONAL POLICY. Contrapontos [online]. 2019, vol.19, n.2, pp.132-141.  Epub 02-Ago-2019. ISSN 1984-7114.  https://doi.org/10.14210/contrapontos.v19n2.p132-141.

The article enquires into, and maps the subjects that have influenced the construction and implementation of the National Curricular Common Base (BNCC) through the insertion of private proposals in the process. The BNCC is a demand of the Law of National Education Guidelines and Bases and an agenda of the National Education Plan. In 2013, the Movement for the Common National Base was coordinated and financed by the Lemann Foundation, among others, to guide Brazilian educational policy, bringing consequences for educational content.

Palavras-chave : BNCC; Subjects; Public-private.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )