SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.31 número57Sustentabilidade financeira da arena Beira-Rio: sede da Copa do Mundo FIFA 2014 em Porto AlegreO processo de validação de instrumentos em uma pesquisa qualitativa em Educação Física. índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Motrivivência

versão On-line ISSN 2175-8042

Resumo

GARCIA, Rafael Marques  e  PEREIRA, Erik Giuseppe Barbosa. Reflection about the emancipatory method of teaching in Physical Education. Rev. Motriviv. [online]. 2019, vol.31, n.57, e53652.  Epub 15-Out-2019. ISSN 2175-8042.  https://doi.org/10.5007/2175-8042.2019e53652.

It is a reflection about the method of intellectual emancipation exposed by Jacques Rancière and it's possible contributions to Physical Education in higher education. We perceive that the methods used in a discipline of the course resemble the method of brutalization, which according to the author, do not contribute to the critical formation of students as constituents of a democratic society.

Palavras-chave : Physical education; Teaching methodology; Jacques Rancière.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )