SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.91 número228Políticas inclusivas no ensino superior: análise do acesso, permanência e aprendizagem dos acadêmicos participantes do ProUni na Universidade do Vale do Itajaí, no período 2006-2007Sexualidade e deficiência intelectual: um curso de capacitação para professores índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos

versão On-line ISSN 2176-6681

Resumo

FONSECA, Selva Guimarães. O trabalho do professor na sala de aula: relações entre sujeitos, saberes e práticas. R. Bras. Est. Pedag. [online]. 2010, vol.91, n.228, pp.390-407. ISSN 2176-6681.

This article presents reflections about the results of researches that aim to understand and analyze the processes by which individuals (educators and pupils, teachers/students) get and reconstruct their knowledge (teaching, school, academic) and practices; how training in undergraduate courses affects educational activities, the acquisition of knowledge and the curricular (re)configurations at various levels of teaching. The main focus of this paper is to analyze how those relationships between individuals, knowledge and practices actually take place and how they impact teachers’ work inside the classroom.

Palavras-chave : Teachers Work; Classroom; Elementary School.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )