SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.92 número232Por um olhar democrático às ações afirmativasPolíticas de ações afirmativas e pobreza no Brasil índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos

versión On-line ISSN 2176-6681

Resumen

BARBOSA, Manuel Gonçalves. Educação e imaginário intercultural: recomposição do papel da sociedade civil. R. Bras. Est. Pedag. [online]. 2011, vol.92, n.232, pp.477-492. ISSN 2176-6681.

This work analyzes the cultural diversification of the social post-colonial scenarios and the urgency to link education to a social imaginary in accordance to the inclusive democratic logic. The intercultural imaginary is seen as a new face of the previous one and establishes as materialization condition the wide recomposition of the civil society educational role.

Palabras clave : Education; Civil Society; Cultural Diversification; Postcolonial Scenarios; Intercultural Imaginary.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )