SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.92 número232Universidade e movimentos sociais no Brasil: uma experiência de ação afirmativaO Instituto Insikiran da Universidade Federal de Roraima: trajetória das políticas para a educação superior indígena índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos

versión On-line ISSN 2176-6681

Resumen

DOEBBER, Michele Barcelos  y  GRISA, Gregório Durlo. Ações afirmativas: o critério racial e a experiência da Universidade Federal do Rio Grande do Sul. R. Bras. Est. Pedag. [online]. 2011, vol.92, n.232, pp.577-598. ISSN 2176-6681.

The study analyzes the Rio Grande do Sul Federal University Affirmative Actions Program and the changes since the creation of access and permanence programs. It utilizes observation and camp registers. This is justified by the impact of the affirmative policies in the University as well as the authors’ participation in the planning of the Program. Based on data analysis, it was diagnosed the rise of the public school black students access , the racial quotas subutilization, an increase of permanence actions and lack of interethnic dialogue.

Palabras clave : Affirmative Actions; Racism; University.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )