SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.92 número232Ações afirmativas: o critério racial e a experiência da Universidade Federal do Rio Grande do SulJuventudes populares em um pré-vestibular: a construção coletiva de expectativas e campos de possibilidades educacionais índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos

versión On-line ISSN 2176-6681

Resumen

FREITAS, Marcos Antonio Braga de. O Instituto Insikiran da Universidade Federal de Roraima: trajetória das políticas para a educação superior indígena. R. Bras. Est. Pedag. [online]. 2011, vol.92, n.232, pp.599-615. ISSN 2176-6681.

This article presents the Roraima Federal University higher education indigenous policies focusing on access and didactics concerning the indigenous population. Moreover, it highlights the partnerships, the maintanance of the specific formation courses and the monitoring of the indigenous students in other higher education courses at this University. Other aspects considered are the challenges to the post-graduate course implementation in other to offer to former indigenous students the possibility to continue their studies in a post-graduate level.

Palabras clave : Public Policies; Indigenous Education; Indigenous Movement.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )