SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.93 número234Educação superior em pauta: balanço das publicações na Rbep no período 1997-2011Formação de professores e profissionalização: contribuições dos estudos publicados na Rbep entre 1998 e 2011 índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos

versão On-line ISSN 2176-6681

Resumo

SANTOS, Jocélio Teles dos. Ações afirmativas e educação superior no Brasil: um balanço crítico da produção. R. Bras. Est. Pedag. [online]. 2012, vol.93, n.234, pp.401-422. ISSN 2176-6681.

In recent years several brazilian public universities have instituted a new system to accessing undergraduate courses. The quota systems or affirmative action for black, native students, and those originating from the public school system became a mechanism of promotion for minority groups and populations with low representation in higher education. This article analyzes the introduction of these actions with a focus on the existing intellectual production and on the articles published by Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos (Rbep).

Palavras-chave : Affirmative Action; Higher Education; Academic Production; Rbep.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )