SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.93 número235A reflexão e a ação vistas a partir de práticas psicoeducativas em pesquisas interventivasEstratégias de aprendizagem: reflexões sobre universitários índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos

versión On-line ISSN 2176-6681

Resumen

AGRA, Klondy Lúcia de Oliveira. A neutralização das discriminações por meio da educação da criança. R. Bras. Est. Pedag. [online]. 2012, vol.93, n.235, pp.612-626. ISSN 2176-6681.

The present article argues from bibliographic and ethnographic research, shortly, about the affirmative actions implanted in Brazil from years on 90 and argue the several looks that pass by them, with the goal of pointing, with help from cultural theories, ways for the promotion of the inclusion and justice that will go besides the theory and lead the practice through the child’s education since the first childhood.

Palabras clave : Education; Inclusion; Affirmative Actions.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )