SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.94 issue236O ensino médio no Brasil: desafios à matrícula e ao trabalho docenteA constituição dos sujeitos e a produção de conhecimentos: pontuações acerca da pesquisa sobre o livro didático de história author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos

On-line version ISSN 2176-6681

Abstract

CURI, Edda; SANTOS, Cintia Aparecida Bento dos  and  RABELO, Marcia Helena Marques. Procedimentos de resolução de alunos de 5º ano revelados em itens do Saeb com relação ao Sistema de Numeração Decimal. R. Bras. Est. Pedag. [online]. 2013, vol.94, n.236, pp.211-231. ISSN 2176-6681.

This article aims to present some results of research - conducted under the Project Centre of Education, funded by Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (Capes) - on the learning and the difficulties in relation to Numbering System Decimal students of 5th year of public state and municipal São Paulo. The research was based on the results of Sistema de Avaliação da Educação Básica (Saeb) the schools involved, and taking into account theoretical studies that discuss the teaching of Decimal Numbering System, analyzed the data qualitatively and quantitatively. Among the results, we emphasize that our system of writing numbers, has characteristics that are not always built by students of the early years of elementary school.

Keywords : Decimal Numbering System; External Evaluations; The Early Years of Elementary School.

        · abstract in Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )