SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.94 número236O ensino médio no Brasil: desafios à matrícula e ao trabalho docenteA constituição dos sujeitos e a produção de conhecimentos: pontuações acerca da pesquisa sobre o livro didático de história índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos

versão On-line ISSN 2176-6681

Resumo

CURI, Edda; SANTOS, Cintia Aparecida Bento dos  e  RABELO, Marcia Helena Marques. Procedimentos de resolução de alunos de 5º ano revelados em itens do Saeb com relação ao Sistema de Numeração Decimal. R. Bras. Est. Pedag. [online]. 2013, vol.94, n.236, pp.211-231. ISSN 2176-6681.

This article aims to present some results of research - conducted under the Project Centre of Education, funded by Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (Capes) - on the learning and the difficulties in relation to Numbering System Decimal students of 5th year of public state and municipal São Paulo. The research was based on the results of Sistema de Avaliação da Educação Básica (Saeb) the schools involved, and taking into account theoretical studies that discuss the teaching of Decimal Numbering System, analyzed the data qualitatively and quantitatively. Among the results, we emphasize that our system of writing numbers, has characteristics that are not always built by students of the early years of elementary school.

Palavras-chave : Decimal Numbering System; External Evaluations; The Early Years of Elementary School.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )