SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.94 número237Práticas e reflexões de professoras numa pesquisa longitudinalProjeto pedagógico do curso de licenciatura em ciências da UFPR Litoral: desafios e possibilidades para uma formação emancipatória índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos

versão On-line ISSN 2176-6681

Resumo

COSTA-HUBES, Terezinha da Conceição. Formação continuada para professores da educação básica nos anos iniciais: ações voltadas para municípios com baixo Ideb. R. Bras. Est. Pedag. [online]. 2013, vol.94, n.237, pp.501-523. ISSN 2176-6681.

This article presents partial results of a survey developed by the Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel (Capes), the Anísio Teixeira National Institute for Educational Studies and Research (Inep) and the Education Observatory Program. The aim is to discuss activities carried out from 2011 to mid-2012, in Portuguese Language area, related to reading and writing skills, reflecting on continuing education initiatives. This is a research in theoretical assumptions of Applied Linguistics, because it is based on the studies of language and its effective actions. The partial results, confirmed by Ideb 2011, point to significant advances in the quality of teaching in the cities involved, especially regarding Portuguese subject.

Palavras-chave : Continuing Education; Portuguese Language Teaching; Reading; Writing.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )