SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.94 número238Indicadores de qualidade do ensino fundamental: o uso das tecnologias de mineração de dados e de visões multidimensionais para apoio à análise e definição de políticas públicasEncceja: cenário de disputas na EJA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos

versión On-line ISSN 2176-6681

Resumen

SILVA, Jamerson Antonio de Almeida da  y  SILVA, Katharine Ninive Pinto. A hegemonia às avessas no Programa Mais Educação. R. Bras. Est. Pedag. [online]. 2013, vol.94, n.238, pp.701-720. ISSN 2176-6681.

This article analyzes the concept of integral education More Education Program, “new strategy” for the Federal Government’s “comprehensive education full time” in Brazilian public schools. Through the analysis of documents underlying the program, we find the proposition intercultural education, seated in intersectoral management and systemic, which are presented as instruments of democratization and innovation, capable of improving the quality of education.

Palabras clave : Integral Education; Postmodernism; Neoliberalism.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )