SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.94 número238O ensino superior indígena como política pública: elementos para a construção de um modelo metodológico de avaliação e comparação de experiências locaisTecnologia, educação e tecnocentrismo: as contribuições de Álvaro Vieira Pinto índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos

versão On-line ISSN 2176-6681

Resumo

GROENWALD, Claudia Lisete Oliveira; JUSTO, Jutta Cornelia Reuwsaat  e  GELLE, Marlise. Formação continuada de professores em Matemática visando ao desenvolvimento para o exercício pleno da cidadania: um recorte da trajetória. R. Bras. Est. Pedag. [online]. 2013, vol.94, n.238, pp.811-838. ISSN 2176-6681.

This paper presents partial results of in-service formation acts for Mathematics teachers, through Education Observatory/2010, the Graduate Program in Mathematics and Science Teaching from Universidade Luterana do Brasil, accomplished in Public Elementary Schools from Sapucaia do Sul and São Leopoldo/RS. Will be presented three trajectories with following themes: Mathematics and Environment; In-service formation and mathematics Problems Solving; and Inclusive Education. The trajectories presented lead to realize that teachers need to learn to learn to learn to teach. It is believed that the qualification of teaching practice favors that school becomes a place of equality of humans’ conditions.

Palavras-chave : Mathematics Education; Continuing Education; Elementary School.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )