SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.98 número249Argumentos para a formação do professor de ensino religioso no projeto pedagógico do curso de ciências das religiões da UFPB: que docente se pretende formar?Problematizando representações docentes nos Cadernos de formação do Programa Pacto Nacional pela Alfabetização na Idade Certa (PNAIC) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos

versión impresa ISSN 0034-7183versión On-line ISSN 2176-6681

Resumen

DANTAS, Jéferson Silveira. PNEM’s training books and their implications for the high school curricular setting for Brazilian youth. R. Bras. Est. Pedag. [online]. 2017, vol.98, n.249, pp.293-310. ISSN 2176-6681.  https://doi.org/10.24109/2176-6681.rbep.98i249.2794.

Anchored in bibliographical studies on youth, the approach discussed in this article focus on the documental analysis around the creation of the National Pact for the Strengthening of High School Education (PNEM, Pacto Nacional pelo Fortalecimento do Ensino Médio); the National Curriculum Guidelines for High School (DCNEM, Diretrizes Curriculares Nacionais do Ensino Médio); and the PNEM’s training material. This article is aimed at teachers throughout the country, in particular, those in the state of Santa Catarina.

Palabras clave : National Pact for the Strengthening of High School Education; high school; Curriculum Guidelines for High School.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )