SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.101 número257A serviço da Medicina: origem da disciplina de Química no Compêndio Histórico da Universidade de Coimbra (1771)Práticas pedagógicas na educação infantil: o currículo como instrumento de governo dos pequenos índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos

versão impressa ISSN 0034-7183versão On-line ISSN 2176-6681

Resumo

RAMOS, Luiza Olivia Lacerda  e  FERREIRA, Rosilda Arruda. On an interdisciplinary practice: conceptual approaches and proposals. R. Bras. Est. Pedag. [online]. 2020, vol.101, n.257, pp.197-216. ISSN 2176-6681.  https://doi.org/10.24109/2176-6681.rbep.101i257.4353.

This article aims to raise new possibilities for the theoretical-methodological debate on interdisciplinarity. For this purpose, a conceptual proposition of interdisciplinary praxis that seeks to overcome approaches that privilege epistemological, pragmatic or attitudinal dimensions of interdisciplinarity is brought to the centrality of the discussion. From a theoretical research, which is situated in the field of epistemological investigations, as it critically examines the approaches in question, it presents reflections announcing constitutive elements of what authors understand as interdisciplinary praxis.

Palavras-chave : colonialism; interdisciplinarity; pedagogical praxis.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )