SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.101 número257Práticas pedagógicas na educação infantil: o currículo como instrumento de governo dos pequenos índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Estudos Pedagógicos

versão impressa ISSN 0034-7183versão On-line ISSN 2176-6681

Resumo

FERRAZ, Lucimare; SCHNEIDER, Luana Roberta; PEREIRA, Rui Pedro Gomes  e  PEREIRA, Altamiro Manuel Rodrigues Costa. Teaching and learning of an evidence-based practice in Nursing and Medical Training. R. Bras. Est. Pedag. [online]. 2020, vol.101, n.257, pp.237-250. ISSN 2176-6681.  https://doi.org/10.24109/2176-6681.rbep.101i257.4424.

This article reports on a pedagogical experience to develop the three elements of the Evidence-based Practice (prática baseada em evidências or PBE, in Portuguese). The initiative involved students in Medical and Nursing training from two universities, a state funded and a community one, in Southern Brazil. Results show that this action demonstrates high potential to elicit a more pro-active attitude from students in the process of knowledge acquisition, in addition to the approach with the context of the health services.

Palavras-chave : Health and education; higher education; scientific evidenc.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )